Märgendamine ja folksonoomia

Folksonoomia on veebipõhine spontaanselt toimiv meetod info kommenteerimiseks ja süstematiseerimiseks. Folksonoomia loojateks on kasutajad ise ja õhiliseks töövahendiks on märgendid ehk sildid (tags) – infot iseloomustavad märksõnad või fraasid.

Minu jaoks on märgendamine seotud twitteriga, kus # hashtagi abil on võimalik oma säutsule märksõnu külge haakida. Ühelt poolt hea, lihtne ja mugav. Eriti meeldib mulle konverentside jälgimine twitteris hashtagi abil. Osalejad postitavad huvitavaid noppeid ja kommentaare, tekib virtuaalne mõttekoda, mis ärgitab kaasa mõtlema ja tähelepanelikumalt jälgima. Samuti on võimalik nii esitada küsimusi esinejale.

Twitteri puhul on üheks toimivaks näiteks katastroofide puhul tähelepanu koondamine ja info jagamise operatiivsus.

Hurricane Sandy and Twitter

https://twitter.com/hurricanes

Teiselt poolt võib märgendamine teksti aeg-ajalt loetamatuks muuta. Nt. #overuse of #hashtags is #also a #badidea as it makes your #tweet #unreadable. Samuti võib tekkida mitmetimõistetavaid märksõnu. Nt. Chester Literary festival – #CLitFest.

How Not To Twitter: 7 Hashtag Fails To Learn From

 

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s