Märgendamine ja folksonoomia

Folksonoomia on veebipõhine spontaanselt toimiv meetod info kommenteerimiseks ja süstematiseerimiseks. Folksonoomia loojateks on kasutajad ise ja õhiliseks töövahendiks on märgendid ehk sildid (tags) – infot iseloomustavad märksõnad või fraasid.

Minu jaoks on märgendamine seotud twitteriga, kus # hashtagi abil on võimalik oma säutsule märksõnu külge haakida. Ühelt poolt hea, lihtne ja mugav. Eriti meeldib mulle konverentside jälgimine twitteris hashtagi abil. Osalejad postitavad huvitavaid noppeid ja kommentaare, tekib virtuaalne mõttekoda, mis ärgitab kaasa mõtlema ja tähelepanelikumalt jälgima. Samuti on võimalik nii esitada küsimusi esinejale.

Twitteri puhul on üheks toimivaks näiteks katastroofide puhul tähelepanu koondamine ja info jagamise operatiivsus.

Hurricane Sandy and Twitter

https://twitter.com/hurricanes

Teiselt poolt võib märgendamine teksti aeg-ajalt loetamatuks muuta. Nt. #overuse of #hashtags is #also a #badidea as it makes your #tweet #unreadable. Samuti võib tekkida mitmetimõistetavaid märksõnu. Nt. Chester Literary festival – #CLitFest.

How Not To Twitter: 7 Hashtag Fails To Learn From

 

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s