Matt Webb’i kriteeriumid sotsiaalsele tarkvarale Facebooki baasil

  • Identiteet – Facebookis on võimalik oma identiteet kujundada profiilina. Profiilile on võimalik lisada kõikvõimalikke andmeid. Näiteks nimi, pilt, haridustee, töökogemus, huvid ja hobid jpm. Profiili võivad luua eraisikud, ettevõtted, kommuunid, mittetulundusühingud jt.
  • Kohalolek – kohaloleku indikaatoriks on vestluse olek. Kasutajad saavad üksteise kohalolekut jälgida reaalajas vestlusrakenduses.
  • Suhted – suhte määramine käib sõbraks lisamise teel. Lisaks sellele on võimalik end profiili jälgijaks panna.
  • Vestlused – kasutajatel on võimalik vahetada sõnumeid.
  • Rühmad – kontakte on võimalik rühmitada, samuti saab keskkonnas luua kommuune.
  • Reputatsioon – peaasjalikult määrab reputatsiooni keskkonnas loodava sisu kvaliteet ja populaarsus. Mõõdetakse like’ides ja jagamiste arvus.
  • Jagamine – Facebookis on jagamine kõige alus. Jagamine määrab ära sinu populaarsuse. Mida rohkem sinu postitusi jagatakse, seda relevantsem sa oled.
Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s