Matt Webb’i kriteeriumid sotsiaalsele tarkvarale Facebooki baasil

  • Identiteet – Facebookis on võimalik oma identiteet kujundada profiilina. Profiilile on võimalik lisada kõikvõimalikke andmeid. Näiteks nimi, pilt, haridustee, töökogemus, huvid ja hobid jpm. Profiili võivad luua eraisikud, ettevõtted, kommuunid, mittetulundusühingud jt.
  • Kohalolek – kohaloleku indikaatoriks on vestluse olek. Kasutajad saavad üksteise kohalolekut jälgida reaalajas vestlusrakenduses.
  • Suhted – suhte määramine käib sõbraks lisamise teel. Lisaks sellele on võimalik end profiili jälgijaks panna.
  • Vestlused – kasutajatel on võimalik vahetada sõnumeid.
  • Rühmad – kontakte on võimalik rühmitada, samuti saab keskkonnas luua kommuune.
  • Reputatsioon – peaasjalikult määrab reputatsiooni keskkonnas loodava sisu kvaliteet ja populaarsus. Mõõdetakse like’ides ja jagamiste arvus.
  • Jagamine – Facebookis on jagamine kõige alus. Jagamine määrab ära sinu populaarsuse. Mida rohkem sinu postitusi jagatakse, seda relevantsem sa oled.
Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s